[Finishpedia] pink

[FINISHPEDIA] #20 - Thermals Superficially Colorful Lacquer Giggly

5:34 PMFrancine




Hello everyone!
Today it's another strange saturday afternoon here in Rome. I suffer mood swings. It's like a mood rollecoaster, and trust me when I say 
it is not fun at all.

Anyway, today we are about to show you a very particular finish, the thermal one. I have one single thermal in my stash, do you believe that? I'm talking about Superficially Colorful Lacquer Giggly. It's a present for a NPA o' mine, Piola from Piola's Nail Lounge.

Ciao a tutti!
È l'ennesima giornata di pioggia/sole/pioggia qui a Roma, con la conseguente altalena dell'umore che mi farà apparire più distrbata del solito.

Oggi va in scena un finish molto particolare, il termico. Ci credete che ne ho un solo esemplare nella mia collezione? Sto parlando di Superficially Colorful Lacquer Giggly, un regalo della mia compagna di boccetta, Piola di Piola's Nail Lounge.




Superficially Colorful Lacquer Giggly is an indie nail polish with a thermal finish. It dries suède and I used two coats over my regular base coat.

Because a thermal nail polish is based on skin temperature, the warmer side of Giggly has a bright pink colour, the colder has a vivid purple shade.

Superficially Colorful Lacquer Giggly è uno smalto indie che asciuga suède. Qui potete vedere due mani sopra la base che uso di solito.

Uno smalto termico reagisce al calore della pelle, più è calda, più sarà chiaro, più è fredda, più sarà scuro. Giggly è di un bel rosa acceso da caldo e color violetta quand'è freddo.








My hands and feet are always cold, because I'm a low blood pressure sufferer, so it's quite impossible to me show you the warmer side of Giggly. I simply plunged my middle finger into hot water. 

I like thermals, but I'm afraid they cannot work properly with my strange skin temperature.
Ho mani e piedi perennemente ghiacciati, sicché per me è quasi impossibile mostrarvi l'anima caliente di Giggly. Ho risolto il problema infilando il medio dentro una tazza con dell'acqua calda.

Mi piacciono tantissimo gli smalti termici, ma non funzionano granché con la mia temperatura da frigorifero...





What do you think about thermals? Do you like them? Do you have on o' them in our stash?

Duty calls, mates. Thank you for stopping by and have a nice (and I hope more sunny) saturday! And do not forget to take a look at my mates' picks!
Che ne pensate degli smalti termici?
Ne avete qualcuno nella vostra collezione?


Il dovere chiama (anche di sabato). Grazie per esservi affacciate e non dimenticate di passare a trovare le mie amichette. Buon sabato, per quel che ne rimane, possibilmente all'asciutto.








You Might Also Like

0 commenti

Random Nail Art

Contact Form