[31DC15] crème

[31DC15] The Daddy's Little Princess and the Two Yellow Ties

8:44 PMFrancine





Good evening, ladies!
The purpose of challenges like this should be pushing a nail polish addicted out of hers comfort zone. Or, at least, this is my opinion about this adventure. So, because today's claim is yellow, and because my brain persist with the black'n'yellow combo (because my BFF keep calling me "bee") , I've said my self it was a time to make a change. Maybe a little bit slow, but a change.
I love ties. I think a man outfit is not complete without a tie. My dad has a gazillion of ties, I've chosen to replicate the yellow regimental tie  we have given to him few years ago as a birthday present. Please, bear in your mind that italians call regimental every striped ties. And yup, if italian men are mama's boy, italian girls are daddy's princess. Forever and ever and ever...




Ciao a tutti!
Il senso di questo tipo di sfide dovrebbe essere quello di farci uscire dal nostro guscio accogliente e farci provare qualcosa di nuovo. Almeno, così lo intendo io e con questo spirito ho intrapreso quest'avventura. Siccome la mia migliore amica mi chiama tutt'ora "Ape", per me è stata durissima inventarmi qualcosa col giallo che sdirazzasse dalla malefica combo col nero, magari pure a righe!
Diciamo che il mio passo più in là è stato prendere spunto dalle cravatte maschili, quelle definite a volte impropiamente "Regimental". Che ci posso fare se le cravatte sono uno degli accessori più sexy del guardaroba maschile? Siccome mio padre ne ha carrettate di cravatte, ho deciso di replicare il disegno di una regimental senape che gli abbiamo regalato qualche anno fa. Se i maschietti sono dei mammoni insanabili, noi femminucce siamo pur sempre le principesse di papà, giusto?




I've made a double accent on middle and ring, but I think I'll replicate this pattern all over my nails.

Product I've used:

OPI I Just Can't A Cope-A-Cabana
KIKO 326 Graphite Gray
Maybelline 22 Lookout Lemon
Maybelline 871 White Sail
Deborah Mat Effect Top Coat

I've started with two coats of OPI I Just Can't A Cope-A-Cabana, then I poured into a room temperature filtered water some drops of each nail polish, making a bullseye pattern. I've accidentaly changed the color sequence but I like the results. Regimentals are differents, after all.
Ho optato per una watermarble solo su medio ed anulare, ma conto di bissare su tutte le unghie.

Prodotti utilizzati:

OPI I Just Can't A Cope-A-Cabana
KIKO 326 Grigio Grafite
Maybelline 22 Lookout Lemon
Maybelline 871 White Sail
Deborah Mat Effect Top Coat

Ho steso due mani di OPI e poi ho versato una goccia a testa di ogni smalto dentro un bicchiere con dell'acqua demineralizzata a temperatura ambiente. Una volta finito il mio bersaglio, ho disegnato delle linee ed ho immerso le unghie. Ho inavvertitamente cambiato la sequenza degli smalti tra un'unghia e l'altra, ma sono soddisfatta lo stesso del risultato.






I can't decide if I prefere the middle pattern or the ring one. On the middle there's a more subtle (and an I-don't-know-why) brownish gradient, but the ring design is more similar to a tie pattern. Would you please be so kind and help me with my decision? Which one you liked the most?
Non so se mi piaccia di più il disegno del medio (su cui è apparso un inspiegabile tono marrone) o l'anulare, che assomiglia di più alle righe di una cravatta.
Aiutatemi a scegliere!
A voi quale piace di più?



Thanks for stopping by and see you tomorrow for the third episode called «Green Nails».
Have a nice day! 
Per oggi è tutto, Principesse. Ci vediamo domani, con un'altra bella gatta da pelare: il verde!
Grazie per essere passate e alla prossima! 








You Might Also Like

0 commenti

Popular Posts

Random Nail Art

Contact Form