[31DC15] black

[31DC15] Pretty in Pink (Pied-de-Poule)

6:30 PMFrancine

Pied-de-poule. It's cooler than "chicken print", it's most know than hound's-tooth cloth and it's the perfect pattern for wintery trousers or coats. My dad was used to wear a greenish based pied-de-poule coat when I was a little girl. I did it this pattern in baby pink, because baby pink and black is the most 80's combo ever.
Dici pied-de-poule ed è subito autunno. È la mia fantasia preferita per le giacche maschili (quelle sportive con le toppe sul gomito, per intenderci) e quando mio padre tirava fuori dall'armadio la sua giacca verde bosco in tessuto pied-de-poule io sapevo che era arrivato il tempo delle castagne e delle zucche. Io ho declinato questo motivo in rosa confetto, ché assieme al nero formava un'accoppiata vincente nei gloriosi anni '80.




Do you remember the baby pink matte nail polish called hola, guapa from essence LE ¡Arriba!, do you?  No? No panic, you can find the review here. I thought it was perfect for a girly pied-de-poule style, so I stamped the right pattern (from MoYou London plate The Pro #07) with KIKO Quick Dry 815. Because I love the matte effect, I sealed my nail art with my favourite matte top coat, Debora Mat Effect Top Coat.
Ricorderai di sicuro lo smalto rosa confetto matte (!!!) hola, guapa della collezione ¡Arriba! di essence, vero? No? Niente paura, puoi rinfrescarti la memoria qui. Ho subito pensato che fosse perfetto accoppiato con un bel pied-de-poule nero, così ho usato l'omonima fantasia che si trova sulla plate The Pro #07 di MoYou London e l'ho stampata con KIKO Quick Dry 815. Per preservare l'effetto opaco, ho steso una mano di Deborah Mat Effect Top Coat.



Yup, today I've shown you an easy-peasy task., but easy nail art are always welcome and a lifesaver when you do not have so much time to spend painting your nails.
Sì, oggi me la cavo in maniera molto veloce e molto semplice, però le nail art «vite vite!», come diceva mio nonno, sono una mano santa quando vuoi essere carina ma non hai molto tempo.



I hope you liked my idea!
Thanks for stopping by and enjoy the first Autumn's Saturday!!
Spero che la mia idea ti sia piaciuta!
Grazie per essere passata e goditi il primo sabato d'autunno!!







You Might Also Like

0 commenti

Popular Posts

Random Nail Art

Contact Form