[31DC15] Astra

[31DC15] The Rainbow Huntress Chronicles

5:30 PMFrancine


And here we are!
Rainbow is one of my favourite claim in this 31 DC 2015, because rainbows are just a miracles. I like them so much and when I was a little, skinny and tal girl I was always looking for them into every puddles near to me. Rainbows mean peace, and even if your're agnostic like me, seeing a rainbows after the rain is always a peaceful and encouraging view.


For this entry I've made a colorful design after Victoria from Manicurator. Honestly, I don't know how it's called this design (pinwheel? beach balloon?), but I liked it SO much and I hope you'll be the same.
E finalmente ci siamo! L'arcobaleno è uno dei miei claim preferiti di tutta la 31DC2015, perché gli arcobaleni mi hanno sempre messo gioia solo a guardarli. Quand'ero una ragazzina alta e ossuta me ne stavo sempre con il naso rivolto verso le pozzanghere, a caccia di uno sprazzo di colore dopo la pioggia. L'arcobaleno significa pace, anche se sono agnostica, vederne uno in cielo mi infonde pace e coraggio. Un "posso farcela" in technicolor!

Oggi ho preso spunto da questo disegno coloratissimo di Victoria del blog Manicurator. Non ho la più pallida idea di come si chiami questo disegno (girandola? pallone da spiaggia?), ma mi piace da matti e spero sia lo stesso anche per voi!






For this look you'll need nine polishes, striping tape, a pair of tweezers and top coat.
I started with two coats of Astra Gel Expert 02 Neige. When it was dry, I've placed some stripes of my tape as shown in Victoria's tutorial. Then, using a dotting tool I've filled all the empty spaces with the following shades (in rainbow order, of course!):
Astra Gel 813 Appeal
Rimmel London 504 It's a Scorcher!
Orly Lemonade
Colour Clube Blue-Ming
Layla CE 42 Miami
KIKO 295
China Glaze Fade into Hue
OPI Do you have this color in Stock-holm?

I carefully removed the stripes and I've added the top coat.

Per questo disegno occorreranno nove colori, delle strisce di striping tape, delle pinzette e il top coat. Sono partita con due mani di Astra Gel Expert 02 Neige. Quindi ho applicato le strisce come mostrato nel disegno di Victoria ed ho riempito gli spazi liberi utilizzando un dotting tool. Ed ecco a voi i colori, in ordine rigorosamente spettrografico:
Astra Gel 813 Appeal
Rimmel London 504 It's a Scorcher!
Orly Lemonade
Colour Clube Blue-Ming
Layla CE 42 Miami
KIKO 295
China Glaze Fade into Hue
OPI Do you have this color in Stock-holm?

Ho poi rimosso con moooolta attenzione le strisce ed ho completato il tutto con il top coat.





I've loved SO much this nail art, and I confess I've tried to wore it as long as I can. Few days after doing this mani, I've received some studs from Born Pretty Store and I said myself "Let's try!". 
These studs have a triangular shape and are very easy to use. I've added three studs in red, orange and black over my thumb, index and pinkie. I liked this unexpected twist.
Ho. Adorato. Questa. Manicure. Confesso di averla fatta durare il più a lungo possibile prima di togierla. Mi sono giunti in soccorso alcuni stud di Born Pretty Store che ho ricevuto pochi giorni dopo aver completato questa nail art. Hanno forma triangolare e sono coloratissimi, così mi sono detta "Buttiamoci!" e ne ho applicato uno sul pollice, uno sull'indice e uno sul mignolo. E devo dire che questa svolta inattesa m'è garbata assai!








Which one version do you like the most, with or without you the studs?

Think about it, I'll come back tomorrow with another messy nail art for the 31 DC 2015. It's though, but it's SO fun and I meet very interesting people everyday. And if you are asking yourself if it is worth, yes, of course it does! 

Thanks for stopping by and have a nice day/night/whatever.
Quale versione preferite, quella con o senza stud?

Pensateci con calma, tanto io tornerò domani con un'altra manicure incasinata delle mie. È tosta, anche essendosi preparate per tempo, ma mi sto divertendo un sacco ed ogni giorno incontro persone interessantissime. E se vi steste chiedendo se ne vale la pena, la mia risposta è sì. Assolutamente.

Grazie per essere passate e alla prossima!!











You Might Also Like

0 commenti

Popular Posts

Random Nail Art

Contact Form