[sailing] bella oggi

[Sailing - ONEPIECE inspired nail art ] #3 Nami

11:00 PMFrancine S.






What a wonderful day we have had here in Rome, today. A sunny and warm Monday, with a lovely sky and a pleasant weather. ♥ I really enjoyed my afternoon doing some gardening things (like give a lot of water to my daffodils...) and now, before we're going to sleep, it's time to share with you the nail art I've though for the montly episode of Sailing. Are you ready for meeting the lovely Cat Burglar Nami? Save your wallet, first!
Oggi è stata proprio una splendida giornata, qui a Roma. Cielo terso, clima quasi primaverile... Ho speso un piacevole pomeriggio facendo un po' di sano giardinaggio (annaffia di qua, pota di là...) e adesso, prima di infilarmi sotto le coperte, è il momento di condividere la nail art che ho realizzato per il Sailing di questo mese! Nascondete i portafogli, sto per presentarvi Nami, la Gatta Ladra!




Nami is a 18 y.o. girl who wants to become the best cartographer ever. Her name means "wave" in japanese and her dream is drawing the map of the entire world. She's smart, cynical and obsessed by money. She loves tangerines, new clothes and money, of course. Nami is the first character to appear in the anime serie, the third to join Rufy and Zoro and the fifth to join really the Mugiwara crew (after Usopp and Sanji) after she was freed by working as fishman Arlong's subordinate. Her color is orange, like tangerine peel.
Nami was raised by Bellemere (meaning "step mother" in french) with an older ste sister, Nojiko. Arlong killed Bellemere and took Nami to his Arlong Park, where she began a member of his crew. To forget these hard times, Nami covers the Arlong's crew tattoo with a brand new design: a blue windmill with a tangerine.
Nami è una ragazza di diciotto anni che vuole diventare la migliore cartografa del mondo e disegnare le mappe dell'intero pianeta. Il suo nome significa 'onda' in giapponese. È intelligente, cinica e ossessionata dai soldi. Ama i mandarini, i vestiti alla moda e i soldi, ovviamente! È il primo personaggio ad apparire nell'anime, il terzo a condividere il viaggio con Rufy (dopo Zoro) e il quinto ad unirsi alla ciurma, dopo che Rufy e gli altri la liberano dall'Uomo-Pesce Arlong, un pirata con cui Nami si era alleata perché risparmiasse il suo villaggio, Coconut Village. Il suo colore preferito è l'arancione.
Nami è stata cresciuta da Bellemere ("matrigna" in francese) e ha una sorella maggiore, Nojiko. Per dimenticare il suo passato ha coperto il tatuaggio della ciurma di Arlong con uno nuovo, una stilizzazione di una girandola ed un mandarino.






Nail Polishes I used:
Wjcon Sugar Effect #817 (orange textured)
KIKO Denim nail lacquer #459 Woodstock Creme (creme satin)
Bella Oggi gel effect #12 Plastic Blue (blue crème)






Smalti Utilizzati:
Wjcon Sugar Effect #817 (textured arancione)
KIKO Denim nail lacquer #459 Woodstock Creme (satin crema)
Bella Oggi gel effect #12 Plastic Blue (lacca blu)






  
I painted my nails with two coats of Wjcon Sugar Effect #817 and two coats of KIKO Denim nail lacquer #459 Woodstock Creme on my ring. Then, using a dotting tool, I drew two crossed S-shape lines with Bella Oggi gel effect #12 Plastic Blue. I added a dot on the top of my design to create the tangerine.
It's not perfect, I know. Next time I shall use acrylics paints.




Sono partita con due mani di Wjcon Sugar Effect #817 e due di KIKO Denim nail lacquer #459 Woodstock Creme sull'anulare. Con un dotting tool e un paio di gocce di Bella Oggi gel effect #12 Plastic Blue, ho disegnato due S incrociate, ed ho aggiunto un pois in cima per ricreare il mandarino. Non è perfetto, lo so; la prossima volta userò degli acrilici diluiti.






I like very much Nami, because she's always happy and smart. She has had a very bad times, when she was a little girl, so she knows how precious smiles are. And she loves wearing cool outfits, like every girl in this planet. Nami is a very fun character. She's not the damsel in distress, not anymore. I think her best pairing is with Zoro (Oda does not care about stuffs like this), but, alas, Nami is a modern lady. She's fine just the way she is.

And there's a question for you:

Do you like strong female characters?

Let me know your answer in the comments!
I like strong people, and I can't stand crybabies girls. I can't deal with them. It's ok crying. Sometimes. For a good reason. Not everytime! I don't understand why they don't dry their eyes, don't stand up, and don't face the life right and square. I can't feel any sympathy whit characters like them. I'm sorry.
Mi piace molto il personaggio di Nami perché è sempre allegra, ma anche molto sveglia. Ha un passato duro alle spalle, quindi adesso prende la vita con più filosofia. E le piace fare shopping selvaggio (alza la manina). È davvero un personaggio divertente. Non è (più) la damigella da salvare, ma una tosta che combatte. La vedrei bene con Zoro (ad Oda certi dettagli non interessano), ma è anche vero che Nami è una ragazza moderna. Che sa stare benissimo anche da sola.

Ed ora, una domanda per voi:

Vi piacciono i personaggi femminili forti?
Rispondete pure con un commento!
A me piacicono quei personaggi che sì, ok, piangono se e quando ce n'è bisogno, ma non perennemente. Non capisco perché le fanciulline piagnone dei manga non si rimbocchino le maniche e risolvano i loro casini. Non riesco a provare alcuna simpatia per chi frigna e basta!





And that's it, mates!
I hope you liked my tangerine manicure. ♥

Thanks for stopping by my blog and have a nice week! ♥
E anche stavolta è tutto, gente! Il letto chiama e spero di cuore che vi sia piaciuta la mia idea. Grazie per essere passate e buona settimana!♥

You Might Also Like

0 commenti

Popular Posts

Contact Form