[31DC15] blue

[31DC15] Neon Flowers after Tamiit24

10:30 PMFrancine

Hello, there!
If you know me, you also know I like looking for new nail arts around the internet, because it's an easy way to discover new techniques and new bloggers too!

Today, I want to introduce to you a nice girl from Poland, Paulina aka Tamiit24 from Fall in...naiLove!. I've chosen to redo her's neon flower tutorial (on bare nails, of course) and this is my nail art.
Ma ciao!
Dovresti sapere che sono sempre a caccia di nuove nail art da sperimentare, perché una nuva idea significa anche conoscere nuovi blog e nuove blogger in giro per il mondo.
Oggi voglio presentarti Paulina, aka Tamit24 del blog Fall in... naiLove, una ragazza che arriva dalla lontana - ma non troppo, dai! - Polonia. Ho scelto di replicare il suo tutorial che prevede fiori neon su unghie nude. Vediamo che ho combinato!






I layered one coat of my base coat, and one coat of Deborah Mat Effect Top Coat, because I wanted a total matte look. Then, using the brush, I've painted some irregular flowers. Basically, I drew some large spots side by side and I joined them with a dotting tool. I added some random black spots for pistils, a thin layer of mat top coat and that's all, Folks!
Sono partita con una base di indurente ed una di top coat opaco, perché volevo un effetto opaco su tutta l'unghia. Poi, direttamente con il pennellino, ho disegnato alcuni cerchi irregolari, gli uni accanto agli altri, e li ho uniti aiutandomi con un dotting tool. Sempre col dotting tool, ed uno samto nero,  ho aggiunto qualche punto in nero per i pistilli, ho poi steso il top coat opaco, et voilà!



Let's recap the product I've used:
Facciamo l'appello?


KIKO Strong Nails
Deborah Mat Effect Top Coat
China Glaze Towel Boy-Toy
China Glaze Purple Panic
China Glaze Flip Flop Fantasy




I like Paulina's ideas because they are nice, pretty and very easy to do. And I also like they are conceived for short nails, but they also fit on long claws like mine! 

And you? What kind of nail lenght do you like the most?

I'm freaking nervous, because tomorrow is the last day of 31 DC 2015. I'm very tired and I got a bad cold, but I'm also excited about what I've done in the last month! I need some rest before the grand final, don't you agree?
Thank for stopping by and have a nice day/night/whatever!
Mi piacciono le idee di Paulina perché sono molto graziose e molto semplici da realizzare. E mi piace anche che siano concepite su unghie cortissime, ma che poassano andar bene anche sugli artgliacci che vedete in foto.

E a te quale lunghezza piace?

Devo confessare che sono stanchissima, da una parte, ma mostruosamente sulla breccia dall'altra. manca un solo giorno e potrò dire archiviata l'esperienza della 31 DC 2015! Devo assolutamente riposare. Ho preso una brutta infreddatura e sono uno straccio. Ti aspetto domani per il gran finale. Non puoi mancare, ci conto!!









You Might Also Like

0 commenti

Random Nail Art

Contact Form