[Finishpedia] Misa

[Finishpedia] #13 Shimmer - Misa Quirky Smile

2:00 PMFrancine




Happy Friday, mates! It's another Finishpedia day, so don't waste our time and let's the magic started! Today we are going to talk about shimmer finish. A shimmer is basically a glisten inside the formula of your nail polish. It's one of the most common finishes you could find on shops, very shiny and very classy, like an hidden treasure on your nails.
Buon Venerdì! Oggi torniamo a giocherellare con la Finishpedia, quindi partiamo! Si parla di shimmer, ossia di quegli smalti che hanno un luccichio all'interno della formula stessa. Si tratta di uno dei finish più comuni che si trovano in commercio, molto discreto ed elegante, un po' come un piccolo tesoro nascosto. O una scintilla segreta.





Misa Quirky Smile is a teal shimmer I purchased two years ago during Roma Aestetica, something like a very small Cosmoprof we have here in Rome between the end of January and early days of February. I didn't tried it since few minutes ago. Shame. On. Me. It's a glorious and gorgeous dark teal shade, with a little duochrome effect (between indigo and teal) and a silver shimmer. Lovely!
I'm afraid this little beauty will stain my cuticles, so I must remind myself to use a LOT of vaseline (or jojoba oil) around my cuticles BEFORE the remover step.
Misa Quirky Smile è uno shimmer ottanio che ho preso ad un Roma Aestetica di un paio di anni fa. Si tratta di una manifestazione del settore simile ad un Cosmoprof piccino picciò che si tiene tra la fine di Gennaio e gli inizi di Febbraio. Indovinate? Esatto, l'ho provato per queste foto. E mi mangio le mani!! È un glorioso punto ottanio scuro che vira verso l'indaco il viola con un bellissimo e discreto shimmer argento. FiQuissimo!!
Qualcosa mi dice che stingerà parecchio, quindi dovrò ricordarmi di stenedere della vasellina o dell'olio di jojoba attorno alle cuticole prima di usare il solvente.





Did you ever had an untried nail polishes that surprisingly it drives you crazy for?
Tell me your story!

This cute cub is my istant crush for this week end, at least! Don't you think is lovely and perfect? I know, it's a teal and I simply love that shade, but, c'mon...
If you want to see some more shimmers, do not forget to pay a visit @ my mates blogs. Have you an Happy Easter and thank you for stopping by!
Vi è mai capitato di impazzire d'amore per uno smalto da provare che si è rivelato un sogno una volta steso?

Lui è il mio colpo di fulmine della settimana, il vostro qual è? Raccontatemelo, non siate timide. Io torno a tuffarmi in questo delirio che non è blu, non è verde, ma  blu e verde assieme... e se vi va di rifarvi gli occhi, passate a trovare le mie amichette e i loro shimmer!
Tanti auguri di Buona Pasqua e grazie per essere passate!




You Might Also Like

0 commenti

Random Nail Art

Contact Form